ملی‌پوش ووشو بانوان گفت: رقابت‌های انتخابی تیم ملی ووشو به قدری سخت است که هر کس انتخاب شود حتماً در آسیا و جهان مدال کسب می‌کند. 

 

به گزارش راسخون ،  مریم هاشمی در گفت‌وگو با ایسنا ، اظهار کرد: مسابقات انتخابی تیم ملی ووشو بسیار سنگین است و ضرب المثلی در ووشو وجود دارد که می‌گوید: "هر کس در ایران و چین در وزن خود فیکس شود، در بازی‌های آسیایی و جهانی بدون مدال نمی‌ماند". یعنی به حدی رقابت بین ورزشکاران ساندا در این دو کشور نزدیک به هم است که هر کسی از کشورش اعزام شود بدون مدال بر نمی‌گردد.

او ادامه داد: در حال حاضر برای بازی‌های المپیک آسیایی در وزن 60 کیلوگرم، خدیجه آزادپور صاحب مدال طلای بازی‌های آسیایی، منصوریان دارای دو طلای جهانی و یک آسیایی و صدیقه دریایی دارای دو طلای آسیایی و خود من هم که دو طلای جهان را دارم در رقابت‌های انتخابی حضور داریم و بین ما چهار نفر فقط یک نفر به مسابقات اعزام می‌شود و این برای اثبات این صحبت که رقابت‌های انتخابی ساندای بانوان سخت است، کافی است.

هاشمی درباره وضعیت ساندا بانوان گفت: ساندا ما در بهترین شرایط به سر می‌برد. هر کجا که بهترین شرایط وجود داشته باشد باز هم از لحاظ بودجه مشکلاتی وجود دارد، ولی با این حال فدراسیون بهترین شرایط تمرینی و بهترین کادر فنی را فراهم می‌کند و به عنوان یک رییس فدراسیون تا جایی که توان دارد کوتاهی نمی‌کند، اما بقیه مسائل به خود بچه‌ها بر می‌گردد که تا چه حد آمادگی دارند و در کنار مربی چینی چقدر خودشان را بالا می‌کشند هر چد مربی خوب در ایران وجود دارد که دست کمی از سرمربی چینی تیم ندارد.

او هم‌چنین درباره وضعیت تالو بانوان، اظهار کرد: تا دو، سه سال اخیر در بخش تالو هیچ مدالی نداشتیم، اما در سال 2011 اولین مدال رده بزرگسالان توسط محبوبه کریمی کسب شد و بعد از آن هم هانیه رجبی مدال دیگری را به دست آورد.

ملی‌پوش ووشو بانوان درباره وضعیت آمادگی خود تصریح کرد: الان تمرینات خودم را شروع کردم و با توجه به شرایطی که فدراسیون فراهم کرده است می‌توانم در تمرینات جوانان کنار مربی چینی فعالیت کنم تا آمادگی خوبی به دست آورم تا در رقابت‌های انتخابی خوب کار کنم، اما درمورد فیکس شدنم در تیم ملی قولی نمی‌توانم بدهم. فقط می‌توانم قول بدهم که هر کسی به عنوان نماینده ایران به بازی‌ها اعزام شود حتما مدال کسب می‌کند. رقابت‌های انتخابی هم به صورت دوره‌ای برگزار می‌شود و بین دو نفر نهایی هر کسی در بازی رو در رو بهترین نتیجه‌ را کسب کند فیکس تیم ملی می‌شود.

مریم هاشمی در پایان گفت: با توجه به حساسیت بازی‌های آسیایی اینچئون امیدوارم مسئولان نگاه بهتری به ووشو داشته باشند . به این دلیل که در دوره‌های قبل ثابت کردیم می‌توانیم مدال کسب کنیم. در بازی‌های آسیایی دوره گذشته تنها مدال طلای بانوان را خدیجه آزادپور از ووشو گرفت و در رقابت‌های جهانی 2013 آقایان سه مدال و بانوان هم سه مدال طلا کسب کردند که این نشان دهنده برنامه‌ریزی مساوی است. 

/117/